Horta de Sant Joan, un paradís a la Terra Alta

CAT | ES


L'Agència Catalana de Turisme promociona activitats familiars a la costa catalana amb el canal infantil SX3

Avui s’estrena “Al mar!” un projecte transmèdia presentat per l’ambaixadora europea del Pacte Climàtic, Carlota Bruna, al voltant de les activitats nàutiques i familiars de la costa catalana que inclou consells relacionats amb la sostenibilitat

Etiquetes   turisme, turisme nautic, catalunya, terres ebre

Publicat el5/6/2023

L’Agència Catalana de Turisme promociona activitats familiars a la costa catalana amb el canal infantil SX3 | EbreActiu.cat, revista digital d’oci actiu | Terres de l’Ebre ...


La jove i coneguda activista en defensa del medi ambient i els animals, i ambaixadora del Pacte Climàtic de la Unió Europea, Carlota Bruna, presenta, a partir d'avui, el programa “Al mar!”, la nova proposta del SX3 centrada en el mar i el litoral català que aposta per la descoberta del territori, les activitats en família i els valors de la sostenibilitat.

Aquesta iniciativa és fruit d'un acord de col·laboració entre el canal infantil de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i l'Agència Catalana de Turisme, del Departament d'Empresa i Treball, en què també participen el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona, el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona i la Diputació de Barcelona.

La col·laboració entre el SX3 i l'Agència Catalana de Turisme es va estrenar aquesta primavera amb les noves aventures de “Lara i Kali”, que des del passat mes d'abril està emetent la seva segona temporada acompanyada d'un munt de propostes a les plataformes digitals del canal infantil per fer activitats en família a la natura d'arreu del territori.


Conèixer les propostes nàutiques i esportives a Catalunya amb la Carlota Bruna

Des d'avui, Dia del Medi Ambient, i fins a l'octubre, s'emetran setmanalment en diferents horaris els vint capítols d'“Al mar!”. Cadascun està centrat en una activitat nàutica, com la vela, el surf, el caiac o el rem, i es desenvolupen en diverses localitzacions costaneres d'arreu del país, on la presentadora coneixerà joves practicants, alguns coneguts i d'altres anònims.

“Al mar” anirà acompanyat d'un munt de noves activitats en família per fer arreu del territori, moltes d'elles gratuïtes amb el carnet del SX3, i convidarà a participar en concursos a SX3.cat, en què es podran guanyar caps de setmana que inclouen nits d'hotel i experiències exclusives a la Costa Brava, la Costa Daurada, la Costa de Barcelona i les Terres de l'Ebre.

A més, amb l'estrena de cada capítol, es publicaran a les plataformes digitals del SX3 consells de sostenibilitat i moments inèdits del programa amb escenes divertides. A l'Instagram i el TikTok del SX3, la Carlota Bruna explicarà, per exemple, què es pot fer si es troben nius de tortugues a la platja o bé iniciatives al voltant de la recollida de plàstics al mar. A les peces de navegació i de caire familiar, hi haurà consells sobre com es pot entrar en un caiac sense bolcar i com navegar en un veler sense marejar-se. El projecte oferirà també recomanacions digitals per tal que les famílies gaudeixin de la costa catalana.


Turisme familiar i esportiu: segments estratègics de les destinació catalana

El turisme familiar i esportiu són segments estratègics en la promoció turística de la destinació catalana. Per aquesta raó, des de l'Agència Catalana de Turisme es treballa per fomentar l'oferta turística familiar i esportiva, i posar en valor Catalunya com una destinació idònia per gaudir de vacances en família durant tot l'any o realitzar estades esportives, sigui de manera individual o en equip.

Les marques d'especialització en aquest tipus de turisme formen part del pla de treball de Turisme de la Generalitat per segmentar la promoció dels municipis catalans, ajudant-los a visibilitzar la seva oferta turística de qualitat i especialitzada en satisfer les necessitats de tots aquells que viatgen amb criatures petites o que volen practicar diferents modalitats esportives.

D'altra banda, el 2003, l'Agència Catalana de Turisme va crear la seva Marca de Turisme Esportiu, una distinció que s'atorga als municipis, equipaments i empreses especialitzades que compleixen els estàndards de qualitat en les diferents disciplines esportives i els reconeix l'excel•lència en els recursos i els serveis per a realitzar la pràctica esportiva o gaudir d'esdeveniments i campionats a esportistes d'elit, professionals i fans dels grans esdeveniments esportius.


Per: Redacció

Foto: Cedida

comparteix-ho