CAT | ES
L’Ajuntament ha iniciat un procés de creació d’una visió estratègica de la població, amb un enfocament global però centrat amb el turisme com a estratègia de desenvolupament local.
Etiquetes turisme, l&rsquo, ametlla de mar, terres ebre
Publicat el2/6/2020
L'Ametlla de Mar ha experimentat un important creixement turístic en els últims anys, consolidant-se com la primera destinació turística de les Terres de l'Ebre. L'escenari que s'ha produït a conseqüència del coronavirus, amb un major interès pel turisme de proximitat, ha estat decisiu perquè el consistori comenci a replantejar el model actual per reorientar-lo cap a un nou horitzó.
“Hem d'afrontar una nova realitat i, per això, hem obert un procés de reflexió per redefinir quin és el poble que volem en el futur”, explica l'alcalde Jordi Gaseni, destacant que “el resultat de tot el treball serà una estratègia a seguir, perquè el turisme continuï sent un dels sectors més importants al municipi”. “Tenim uns grans actius que volem potenciar més”, afirma.
L'estudi permetrà definir una visió estratègica de futur per a tot el municipi que incidirà en els àmbits del turisme, la cultura, el comerç, la gastronomia, la mobilitat alternativa i l'urbanisme. Entre els reptes a materialitzar hi ha el de fer l'Ametlla de Mar un poble més viu, amb un sector comercial i de restauració obert tot l'any, que permeti revertir l'actual estacionalitat turística.
Això implicarà la dinamització del teixit comercial i turístic local, davant dels nous reptes i amenaces sorgits de l'actual crisi. Un altre dels objectius a contemplar és obrir el nucli històric de cara a la mar, amb una reordenació urbanística que permeti una millor mobilitat per als vianants. Tot plegat, vol millorar la qualitat de vida dels residents i el confort i comoditat dels visitants.
L'anàlisi s'ha encarregat a un grup d'experts en informes de visió estratègica que coneix bé l'Ametlla de Mar, perquè prèviament n'havia elaborat una sobre les viles marineres de les Terres de l'Ebre. En el procés hi participaran agents implicats per tal de copsar necessitats, orientacions i punts de vista. El projecte final inclourà un conjunt d'accions valorades i prioritzades per realitzar.
En paral·lel, s'ha encomanat un altre estudi a una empresa especialitzada en la comunicació turística, per definir quin ha de ser el paper de les xarxes socials i la pàgina web de l'Àrea Municipal de Turisme en la comunicació de l'Ametlla de Mar com a destinació turística. L'objectiu és actualitzar la guia d'estil d'acord amb les tendències actuals en promoció turística.
Per: La Cala RTV
Foto: EbreActiu
EbreActiu.cat
Què és EbreActiu.cat
Contactar
Publicitat
Butlletí electrònic d'EbreActiu
Informació i avís legal
Política de cookies
Selecció d'enllaços: