Horta de Sant Joan, un paradís a la Terra Alta

CAT | ES


El COPATE gestionarà la marca turística Terres de l’Ebre en l’àmbit estatal el 2023

El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona mantindrà la promoció en els mercats internacionals

Etiquetes   turisme, terres ebre, promocio, ebre reserva biosfera

Publicat el27/12/2021

El COPATE gestionarà la marca turística Terres de l’Ebre en l’àmbit estatal el 2023 | EbreActiu.cat, revista digital d’oci actiu | Terres de l’Ebre ...


La llei de Turisme de Catalunya disposa que la competència en promoció de marques turístiques correspon a les diputacions provincials, però ERC ha esmenat la llei perquè la marca Terres de l’Ebre la gestioni un ens o entitat pública intercomarcal en l’àmbit interior. Ho farà, a partir del 2023, el COPATE, el Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l’Ebre, que ja gestiona la marca Terres de l’Ebre-Reserva de la Bioesfera. "Això genera polifonies i distorsions i ara tindrem més fortalesa i capacitat de projecció com a territori", ha defensat el diputat republicà, Lluís Salvadó. El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona seguirà promocionant-la en els mercats internacionals.

El grup parlamentari d’ERC, amb el consens amb Empresa i Treball i la Diputació, va presentar aquesta esmena a l’article 71 de la llei de Turisme de 2002 perquè la marca turística Terres de l’Ebre pugui ser, excepcionalment, gestionada per una entitat o un ens intercomarcal del territori i no per la diputació provincial, qui té les competències. Va ser aprovada a la Comissió d’Economia i Hisenda el 16 de desembre amb el suport d’ERC i Junts, els Comuns i el PSC i ha rebut el vistiplau amb l’aprovació de la llei d’acompanyament dels pressupostos, dijous.

L’objectiu és que la transferència es faci efectiva i estigui lligat el 2023, "a tot estirar en el moment en què es torni a constituir la Diputació", i que sigui el COPATE qui l’assumeixi perquè l’ens ja gestiona la marca Terres de l’Ebre-Reserva de la Bioesfera i pugui "generar una simbiosi" amb la marca turística Terres de l’Ebre i reforçar la imatge interna del territori "amb un únic organisme" i perquè la promoció dissociada actual "no és eficient".

Modificat "el marc legal", que era "imprescindible", cal preparar l’estructura del COPATE per "assumir reptes més ambiciosos". Durant el 2022, es dialogarà amb la Diputació de Tarragona per transferir de funcions, de recursos i de coordinació perquè la projecció internacional la seguirà fent l’ens provincial. "Té expertesa i no té sentit que deixi de fer aquesta feina que fa molt millor del que podria el COPATE", ha defensat Salvadó.


Per: ACN

Foto: EbreActiu

comparteix-ho