Venda online productes de la Terra

CAT | ES


El sector turístic aposta per crear productes i serveis que atreguin les famílies

El turisme familiar de les Terres de l’Ebre i la Costa Daurada aposta per crear una oferta atractiva i adaptada a les necessitats dels infants durant tot l’any

Etiquetes   turisme familiar, terres ebre

Publicat el31/10/2019

El sector turístic aposta per crear productes i serveis que atreguin les famílies | EbreActiu.cat, revista digital d’oci actiu | Terres de l’Ebre ... Festival Tyrika d'Alcanar


Crear productes i serveis turístics que atreguin les famílies i s'adaptin a les seves necessitats durant tot l'any a la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre. Aquest és el principal repte que el sector té per endavant per aconseguir ser un autèntic referent mundial en turisme familiar els propers anys. Així es desprèn de l'estudi de la demanda encarregat pel Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, en el marc del projecte d'Especialització i competitivitat TurisTIC en família presentat aquest passat dilluns a la Vil·la Museu Pau Casals del Vendrell. Per aconseguir aquest repte, el sector ha coincidit que cal apostar per la creació conjunta de productes i de serveis amb una visió integral que incorpori una oferta turística diversificada. També, per la desestacionalització amb activitats que no es limitin als períodes de més demanda, així com per posar els infants i les seves necessitats en el centre d'aquesta nova oferta.


Productes turístics integrals, amb experiències i adaptats als infants

L'estudi de la demanda presentat revela que, en el moment de triar la destinació turística, les famílies que visiten la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre tenen en compte aspectes genèrics com: la comunicació viària, l'existència d'oferta diversa per als infants i l'activitat fora de temporada. Pel que fa als diferents productes turístics, demanden una oferta de platja més activa i segura, una activitat enoturística combinada que inclogui als infants, o visites teatralitzades i interactives als espais culturals. Els visitants de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre troben a faltar horaris més adaptats a les famílies, tant en les visites i activitats, com en l'oferta de restauració.



Bodegas Crial. Quatre generacions cultivant vinyes i elaborant vi de Lledó


El sector coincideix que aquests són aspectes en els quals cal treballar, com també en oferir més informació de servei i reserves en temps real gràcies a la tecnologia, que la informació estigui en els diferents idiomes dels visitants, o augmentar l'oferta amb un fort component experiencial. En el decurs de la jornada, s'ha donat a conèixer l'operació Plataformes TurisTIC en família, liderada pel centre tecnològic Eurecat, pel desenvolupament d'una plataforma tecnològica per a la gestió de recursos i serveis turístics de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre. Aquesta acció s'alinea amb les necessitats detectades pels agents turístics i amb les propostes de millora que plantegen. L'eina permetrà facilitar l'accés dels visitants a la informació i els serveis, així com interactuar amb els equipaments i les experiències durant les seves estades.


El turisme en família defineix un Projecte d'Especialització i Competitivitat Territorial

El PECT TurisTIC en família és un projecte de recerca i innovació que ha de marcar un abans i un després en el turisme de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre, un punt i a part en la seva definició i gestió com a destinacions turístiques familiars. D'aquesta manera, la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre es converteixen en un observatori i laboratori europeu de referència en tecnologies i tendències en turisme familiar.

PECT significa “Projecte d'Especialització i Competitivitat Territorial”, i en el cas del TurisTIC en família els socis beneficiaris són set: Diputació de Tarragona (que lidera el projecte), Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona (Costa Daurada i Terres de l'Ebre), Universitat Rovira i Virgili (Grup de recerca en nutrició funcional, oxidació i malaltia cardiovascular -NFOC Salut-), el departament d’Innovació Turística del Centre Tecnològic Eurecat, Ajuntament de Montblanc, Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES) i el Clúster de l'equipament de la llar i el contract CENFIM.


Per: Redacció

comparteix-ho