CAT | ES
L’origen del producte és un element molt valorat pels consumidors catalans, que busquen peix de llotja o peix de la costa catalana
Etiquetes de la terra, peix, marisc del delta
Publicat el18/2/2021
El peix és un aliment indispensable en la dieta dels catalans. Així ho mostren les dades de l'informe ‘El consumidor de peix i marisc a Catalunya' realitzat per AECOC Shopperview per al Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, que indiquen que el 97,5% dels catalans consumeix productes del mar. És destacable que el 58% de la població menja peix dos o més cops a la setmana. De fet, la pandèmia ha fet que el peix estigui més present que mai a les llars catalanes: el 44% dels enquestats afirma que en els últims mesos ha crescut el seu consum domèstic principalment pel tancament de bars i restaurants.
No és l'únic canvi provocat per la COVID-19. El 39% dels catalans indica que ara consumeix més peix per dur una dieta més saludable, i el mateix percentatge afirma que ara compra més producte fresc perquè té més temps per cuinar a casa. Hi ha una preferència per al consum de peix fresc que es percep com de més qualitat.
Preguntats sobre quins elements són importants en la seva decisió de compra, el 52% dels consumidors assenyala el preu, un 39% que vol que li donin el producte net i llest per cuinar i un 38% busca peix de proximitat o peix de llotja. Tot i això, es constata el gran desconeixement sobre la varietat d'espècies de la costa catalana.
L'origen del producte és un element molt valorat pels consumidors catalans, i per això busquen peix de proximitat com a peix de la costa catalana. De fet, el 40% dels enquestats afirma que compra habitualment peix de llotja i el perceben més fresc, de més confiança i que suposa una ajuda per als pescadors i per al comerç local.
Sobre l'anàlisi dels principals canals de compra, l'informe indica que el 64% dels catalans fa habitualment les seves compres de peix i marisc en supermercats i hipermercats (principalment per la comoditat), mentre que el 34% prefereix comprar a peixateries o a les parades de mercat.
El canal en línia continua sent molt minoritari en la compra de peix, només el 3,7% dels consumidor l'ha utilitzat algun cop per comprar aquest tipus de productes. Tot i això, la pandèmia ha servit com a accelerador del canal. El 14% dels enquestats ha comprat més peix en línia per evitar sortir de casa i un de cada deu ha fet comandes a través de WhatsApp i telèfon per agilitar la compra. Un 31% s'ho plantejaria si la comanda vingués directament de la llotja.
En referència a la innovació en el consum de peix, la major part dels consumidors van a la seva parada de referència amb una idea del que volen comprar, però es mostren oberts a escoltar recomanacions de peixaters i amics. De fet, el 62% vol tastar noves espècies que encara no coneix. Gairebé un 50% dels consumidors estarien disposats a consumir productes elaborats a partir de producte de llotja de qualitat.
Aquest treball contribueix a la implementació de l'Estratègia marítima de Catalunya, en el sentit de reforçar el sector pesquer com un dels puntals de l'economia blava del país i reforça les conclusions del recent Llibre blanc del sector del peix a Catalunya en el sentit de la importància de fer accions conjuntes de promoció i valorització del producte entre els diferents actors de la cadena de valor.
Per: Redacció
Foto: Pixabay
EbreActiu.cat
Què és EbreActiu.cat
Contactar
Publicitat
Butlletí electrònic d'EbreActiu
Informació i avís legal
Política de cookies
Selecció d'enllaços: