11a Caminada amb lluna plena pel delta de l’Ebre, 10/5/2025

CAT | ES


El vent es va fer notar a la 7a cursa per muntanya dels Reguers

La 7a cursa del Vent del Reguers va fer honor al seu nom i va començar amb un ambient ventós, tot i que la força del vent va anar minvant a mesura que avançava el dia. La cursa, que es desenvolupava en ple parc natural dels Ports va resulta molt dura i tècnica, amb les pujades a Farrúbio i Penyaflor i baixades molt tècniques. La victòria final va ser per a Mustapha Basiyd i Marta Paulino, que continuen líders del circuit de les Terres de l’Ebre.

Etiquetes   curses muntanya, els reguers, baix ebre, terres ebre, circuitebre

Publicat el18/5/2016

La 7a cursa del Vent del Reguers va fer honor al seu nom i va començar amb un ambient ventós, tot i que la força del vent va anar minvant a mesura que avançava el dia. Els corredors van poder descobrir les muntanyes dels Reguers, que com ens explicava l’Elena Ferreres, directora tècnica, en una entrevista prèvia a la cursa del Vent, són un verdader paradís del poble i del parc natural dels Ports. Tot i ser un paradís, cal destacar que molts corredors, un cop acabada la prova reconeixien que havia estat una cursa molt dura, fins al punt que alguns la van qualificar com “la més dura i tècnica del circuit”.

Aquesta era la desena prova del Circuit de Curses per muntanya de les Terres de l’Ebre del 2016 i que es disputava, atípicament en dilluns, al ser festiu per la Pasqua Granada. En total 101 corredors i corredores van participar a la cursa mentre que a la marxa van participar 61 persones.

Els corredors van sortir, puntuals, a les 9 del matí per a encarar la primera pujada del recorregut de 21 km i 1.478md+, passant abans per la zona baixa de les muntanyes dels Reguers. Arribats als Reguers Nous començava la pujada amb molt vent de cara en direcció a la bassa dels Ganduls. Passada la bassa, seguien pujant fort fins a la Punta de Farrúbio, el punt més alt de la cursa amb 792 m. Des d’aquí tocava baixar fort, passant pel barranc de Farrúbio a la part baixa de la carretera de Caro. Tot seguit una zona més aviat plana de descans fins al corral dels Ganduls, des d’on tocava tornar a pujar a la bassa. 

El vent es va fer notar a la 7a cursa per muntanya dels Reguers | EbreActiu.cat, revista digital d’oci actiu | Terres de l’Ebre ...participants de la 7a Cursa del Vent dels Reguers


Als corredors, després de passar per segona vegada per la bassa dels Ganduls, els esperava una baixada molt tècnica que acabava amb una tartera (“rossegador”) on hi havia instal·lada una corda per ajudar als corredors a baixar amb seguretat; tot seguit baixaven una breu baixada per la pista que ve de la vall Cervera fins arribar al peu de la darrera i dura pujada per una cresta fins coronar Penyaflor. Aquesta pujada d’1 Km, era un tram cronometrat; els que van pujar en menys temps van ser, en homes, Lluisma Mas, del Patxanguerus d’Alforja, amb un temps de 16’:28” i Marta Paulino, del Club BTT Montbike Amposta, amb un temps de 21’59”.


XIV Jornades de la tonyina roja del Mediterrani a l’Ametlla de Mar

Pel que fa als primers llocs de la cursa, les primeres posicions en homes es van anar alternant entre 6 corredors. Les posicions 1 i 2 se les van anar alternant Víctor Mestre (ATE) i Mustapha Basiyd (UEC Tortosa); fins al segon control Mestre va liderar la cursa, però al tercer, Basiyd ja anava al capdavant i no va abandonar aquesta primera posició fins a creuar l’arc d’arribada a la zona esportiva dels Reguers. Les posicions de la 3 a la 6 van tenir més alternances entre Lluisma Mas (Patxanguerus d’Alforja), Joan Zaragoza (CCE La Forada de la Ràpita), Adolf Aguiló (AE Alcanar) i Dani Sánchez (CCE La Forada de la Ràpita). El podi absolut masculí va quedar de la següent manera:

posició nom club temps
1 Mustapha Basiyd UEC Tortosa 2:19:28
2 Víctor Mestre ATE 2:22:03
3 Lluisma Mas Patxanguerus d’Alforja 2:23:03

El vent es va fer notar a la 7a cursa per muntanya dels Reguers | EbreActiu.cat, revista digital d’oci actiu | Terres de l’Ebre ...podi masculí absolut de la 7a Cursa del Vent dels Reguers


En dones, el domini de Marta Paulino va ser indiscutible, anant al capdavant i a força distància de les seves perseguidores durant tota la cursa. La segona i tercera posició va anar alternant-se entre Eva Llobat (BTT MontBike Amposta) i Ana Belén Balagué (UEC Tortosa), que van arribar juntes a la pujada de Penyaflor. Finalment el podi absolut femení va quedar d’aquesta manera:


Horta de Sant Joan, un paradís a la Terra Alta

posició nom club temps
1 Marta Paulino BTT Montbike Amposta 3:01:44
2 Eva C. Llobat BTT Montbike Amposta 3:18:08
3 Ana Belén Balagué UEC Tortosa 3:18:49

El vent es va fer notar a la 7a cursa per muntanya dels Reguers | EbreActiu.cat, revista digital d’oci actiu | Terres de l’Ebre ...podi femení absolut de la 7a Cursa del Vent dels Reguers


Abans d’aquesta cursa Mustapha Basiyd i Marta Paulino, eren els líders del Circuit de curses per muntanya de les Terres de l’Ebre i gràcies a la victòria d’ambdós, continuen al capdavant de Circuit.

A més de la cursa absoluta també es va disputar la cursa Sub23, pel mateix recorregut que l’absoluta i que van guanyar Marc Curto (UEC Tortosa) i Heura Piñol.

Podi Sub23 masculí:

posició nom club temps
1 Marc Curto UEC TOrtosa 2:43:34
2 Nil Sabaté CE Ulldecona – Sud Actiu 2:49:40
3 Àngel Gil   3:08:06


Podi Sub23 femení:

posició nom club temps
1 Heuro Piñol   3:25:00
2 Paula López   3:44:43
3 Sandra Vidiella AE Cota 705 3:45:33


La cursa júnior, amb un recorregut de 13,7 Km i 444 metres desnivell positiu, la van guanyar Francesc Barrena (AE Cara Nord) i Bàrbara López (UEC Tortosa).

Podi júnior masculí:

posició nom club temps
1 Francesc Barrena AE Cara Nord 1:05:47
2 Cristian Gisbert   1:05:55
3 Mustapha Hamdi   1:13:54


Podi júnior femení:

posició nom club temps
1 Bàrbara López UEC Tortosa 1:44:25
2 Carme Folqué   2:01:10


La cursa cadet, que tenia un recorregut de 10 Km i 335 metres de desnivell positiu, la van guanyar Jaume Espuïs (AE Cara Nord) i Aida Accensi (ATE).


Podi cadet masculí:

posició nom club temps
1 Jaume Espuis AE Cara Nord 0:52:22
2 Ayoub Chguennou   0:52:55
3 Marc Lleixà CE Refalgarí 0:53:05


Podi cadet femení:

posició nom club temps
1 Aida Accensi ATE 1:15:35
2 Anna Ferré CCE La Foradada 1:19:31


Com ja passa amb gairebé totes les curses del circuit ebrenc, els organitzadors, l’associació Vent Fort, també van pensar amb la gent que no vol córrer o bé no vol córrer tant com a les curses, organitzant una marxa que compartia recorregut amb la cursa júnior, amb un total de 13,7 Km i 444 m. de desnivell.

El vent es va fer notar a la 7a cursa per muntanya dels Reguers | EbreActiu.cat, revista digital d’oci actiu | Terres de l’Ebre ...participants de la 7a Cursa del Vent dels Reguers


La propera cursa del Circuit serà el 29 de maig a Tortosa, amb la Cursa de la UEC Tortosa, la cursa més veterana de les Terres l’Ebre, que enguany arriba a la setzena edició.


11a Caminada amb lluna plena pel delta de l’Ebre, 10/5/2025

28 impressions d'aquesta pàgina (des de 17/3/2025) 28

comparteix-ho