CAT | ES
Properament s’organitzarà l’operació de trasllat d’aquesta nova peça per integrar-la a la col·lecció del Museu
Etiquetes turisme, turisme cultural, patrimoni, museus, museu del ferrocarril mora la nova, mora la nova, ribera ebre
Publicat el12/4/2023
Endesa i l'Associació per a la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial han signat un conveni per mitjà del qual Endesa ha cedit al Museu del Ferrocarril a Móra la Nova un vagó tremuja que ha estat operatiu a la central tèrmica d'Andorra de Teruel, fins el desmantellament de la mateixa. En concret es tracta del vagó tremuja PTT 17, i és un dels tres exemplars que quedaven a la central. Properament s'organitzarà l'operació de trasllat d'aquesta nova peça per integrar-la a la col·lecció del Museu del Ferrocarril a Móra la Nova.
Pertany a una sèrie inicial de 56 unitats. Les 20 primeres van ser construïdes a Holanda entre els anys 1950 i 1951, eren de bogis de dos eixos cadascun, set d'elles, a més del fre automàtic de buit, incorporaven fre de caragol amb la seva corresponent garita guardafrens. Més tard, la mateixa empresa dels països baixos que va subministrar les anteriors, va construir el 1953, un total de 30 tremuges més de les quals sis estaven equipades amb fre de cargol i garita guardafrens a més del fre automàtic de buit.
Aprofitant altres materials, es van construir als tallers d'Escatrón sis tremuges de característiques semblants (sense garita guardafrens i dotades de bogis diamond), aquestes no tenien numeració Renfe, per la qual cosa no podien sortir de la línia.
La numeració d'aquest material era ordinal des de l'1 fins al 56, però la matriculació Renfe era la següent: PTTFHV-18176 a PTTFHV-18182, PTTFV-18183 a PTTFV-18195, PTTFHV-18201 a PTTFHV-1 PTTFV-18230.
Per: Redacció
Foto: Cedida
EbreActiu.cat
Què és EbreActiu.cat
Contactar
Publicitat
Butlletí electrònic d'EbreActiu
Informació i avís legal
Política de cookies
Selecció d'enllaços: