Horta de Sant Joan, un paradís a la Terra Alta

CAT | ES


El Govern destina 20 MEUR en una nova convocatòria d'ajuts per a projectes de vies ciclistes urbanes i interurbanes

Tenint en compte que la bicicleta és un dels modes més idonis en la mobilitat post confinament es farà una campanya informativa per promoure encara més el seu ús

Etiquetes   entorn, bicicleta, terres ebre

Publicat el10/6/2020

El Govern destina 20 MEUR en una nova convocatòria d’ajuts per a projectes de vies ciclistes urbanes i interurbanes | EbreActiu.cat, revista digital d’oci actiu | Terres de l’Ebre ...


El departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya ha presentat una nova convocatòria d'ajuts per a fomentar l'execució d'actuacions de vies ciclistes per part de les entitats locals i de determinats consorcis, susceptibles de finançament per al proper Programa operatiu FEDER de Catalunya 2021-2027. Aquesta convocatòria està dotada de 20 MEUR per cofinançar el 50% del cost de les actuacions (IVA exclòs).

Entre les actuacions subvencionables hi ha, d'una banda, vies ciclistes urbanes i interurbanes destinades a la mobilitat quotidiana. Es prioritzaran les connexions interurbanes. D'altra banda, també són susceptibles de rebre subvenció les vies ciclistes en àmbits d'interès natural o cultural destinades principalment a un ús turístic. En aquest cas, es prioritzaran aquelles que configurin o desenvolupin la xarxa catalana de rutes cicloturístiques proposada a l'Estratègia catalana de la bicicleta 2025.

Els beneficiaris d'aquests ajuts poden ser les diputacions, els consells comarcals i els ajuntaments de poblacions de més de 20.000 habitants, així com aquells consorcis de què formin part ens locals que tinguin com a objecte i finalitat el manteniment, desenvolupament i millora de vies ciclistes i la promoció del seu ús.


Campanya informativa de promoció de la bicicleta

La bicicleta, a més de ser el mitjà de transport més eficient per a trajectes de fins a 5-8 km i, en tant que és un transport individual, permet mantenir la distància interpersonal de seguretat. A més, augmenta la capacitat de les vies al precisar menys espai que els vehicles a motor, permet alliberar espai al transport públic i millora l'estat físic i emocional de les persones. En aquest sentit, l'administració vol potenciar la imatge positiva d'aquest mode de transport i accelerar-la com a mode sostenible per al postconfinament.


Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025

Cal recordar que l'Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025 té com a un dels principals objectius, incrementar l'ús quotidià de la bicicleta. Ara doncs és més vigent i necessària que mai, i cal, per tant, potenciar i agilitzar al màxim les seves propostes.

Sota el lema Fem-li lloc a la bici. Per una Catalunya pedalable i pedalada, la voluntat és conscienciar sobre la necessitat de recuperar i dotar d'espais per a la bicicleta les viles i ciutats, i també en el dia a dia i l'oci, perquè esdevingui protagonista d'una mobilitat més amable. Així, els tres eixos de l'Estratègia són: aconseguir que la bicicleta promogui una mobilitat quotidiana més sostenible i activa, a més de confortable; impulsar la bici com a element turístic, d'oci i esportiu de forma segura; i millorar la promoció, el seguiment i la governança de la bicicleta.


La bicicleta en temps de COVID

A finals de juny es preveu celebrar una jornada tipus Webinar sobre l'ús i la importància de la bicicleta en el desconfinament i en la nova normalitat postCovid-19. Aquesta jornada, dirigida a tot el sector, es farà sota el lema “La bicicleta en temps de COVID”.


Per: Redacció

Foto: Cedida

comparteix-ho