Horta de Sant Joan, un paradís a la Terra Alta

CAT | ES


L'impacte de les marques turístiques en els museus

La Xarxa de Museus Marítims de la Costa Catalana organitza una jornada virtual per debatre sobre noves estratègies, sumar valor a les iniciatives municipals, rendibilitzar millor les marques turístiques i el seu impacte sobre els museus i el patrimoni marítim

Etiquetes   turisme, jornades, alcanar, cases alcanar, ametlla de mar, l&rsquo, ampolla, sant carles de la rapita, terres ebre

Publicat el16/11/2020

L’impacte de les marques turístiques en els museus | EbreActiu.cat, revista digital d’oci actiu | Terres de l’Ebre ... Port de l’Ampolla, uns dels municipis ebrencs que ostenta la marca Barris i Viles marineres


D'un temps ençà, el qüestionament del model turístic de sol i platja, que ha anat històricament acompanyat d'un alt impacte en la societat, no sempre positiu, i la preocupació per generar noves narratives que posin en valor altres actius com el patrimoni cultural i natural, han confluït en la definició de nous models de turisme, més equilibrats i sostenibles.

Així, en convivència amb el lleure de sol i platja, ens esforcem des de fa uns anys en generar tot ventall d'ofertes turístiques més vinculades a la descoberta de la identitat i de la cultura. El turisme es diversifica per tal d'adaptar-se a les noves motivacions dels visitants.

Des de l'Agència Catalana de Turisme es treballen estratègies per posicionar Catalunya com una de les millors destinacions turístiques a escala internacional, sempre en base a un creixement responsable i sostenible. Entre les iniciatives que es desenvolupen hi ha la implementació del nou sistema de marques turístiques, creades per promoure l'oferta turística de diferents localitats així com el seu patrimoni històric, arquitectònic, tradicional i paisatgístic. Un exemple d'aquestes marques d'especialització és la de Barris i viles marineres, una certificació ja atorgada a algunes localitats on es troben els museus marítims catalans, equipaments que preserven i difonen un patrimoni i cultura lligats al mar. En el cas de les Terres de l'Ebre, ostenten aquesta marca els municipis de l'Ametlla de Mar, l'Ampolla, Sant Carles de la Ràpita i Les Cases d'Alcanar.

Amb la voluntat d'apropar diferents interlocutors que debatin sobre noves estratègies per tal de sumar valor a les iniciatives municipals, rendibilitzar millor les marques turístiques, i el seu impacte sobre els museus i el patrimoni marítim, la Xarxa de Museus Marítims de la Costa Catalana organitza la X Jornada de debat, amb el títol L'impacte de les marques turístiques en els museus: noves estratègies.

La cita, que tindrà format virtual, s'estructura en dos blocs ben diferenciats: Primer hi haurà dues intervencions, una a càrrec de José Antonio Donaire Benito, qui ens parlarà de quines estratègies es poden posar en marxa per obtenir el millor retorn de la certificació; i una segona que anirà a càrrec de Damià Serrano i Miracle, qui ens explicarà què és una marca turística i quin impacte pot tenir l'obtenció de la marca en l'àmbit de treball de la gestió del patrimoni cultural.

El segon bloc se centrarà en l'espai de debat, on els intervinents i els tècnics de museus i de turisme municipals intercanviaran punts de vista sobre com millorar les estratègies i sinèrgies en favor d'una oferta turística i cultural de qualitat.


Per: Redacció

Foto: EbreActiu

comparteix-ho