CAT | ES
Un 80% del públic que visita les explotacions durant el cap de setmana compra els productes que redescobreix directament als pagesos i productors amb una despesa mitjana de 25 euros per persona
Etiquetes turisme, terres ebre, benvingut a pages
Publicat el13/6/2018
La SAT Llopis de La Fatarella ha estat una de les explotacions visitades
L'aposta ferma de Benvinguts a Pagès per posar en valor l'origen dels productes alimentaris que es consumeixen a Catalunya continua creixent, es consolida i ha aconseguit una resposta excel·lent per part del públic en aquesta tercera edició. Més de 25.000 persones (un 40% més de públic que l'any passat i més del doble respecte la primera edició) s'han desplaçat arreu del territori per participar d'una iniciativa transversal que ha acostat la ciutadania al camp i al món de pagès amb un gran èxit de convocatòria. El creixement de visitants de Benvinguts a Pagès ha beneficiat especialment les comarques de les demarcacions de Barcelona i Girona.
L'oferta de prop de 900 activitats, que han inclòs visites gratuïtes a més de 230 explotacions agràries, la participació de 235 restaurants i 280 allotjaments i una oferta amb prop d'un centenar d'activitats paral·leles, s'ha consolidat entre el públic familiar i ha tingut una major penetració entre el públic foodie que ja marca al calendari el cap de setmana de juny de Benvinguts a Pagès. Els restaurants han captat el públic amb el paladar més exigent a través dels menús Benvinguts a Pagès amb una cuina de proximitat, pròpia i de temporada.
El públic compra i gasta més
Els participants en aquesta tercera edició de Benvinguts a Pagès fan una valoració molt positiva del retorn aconseguit durant el cap de setmana, en què dissabte el temps va ser esplèndid. El creixement del públic té encara més mèrit si es té en compte que diumenge, en molts moments, la pluja va ser protagonista a la plana de Lleida i a bona part del Pirineu. La iniciativa ha estat una excel·lent aparador perquè pagesos, productors i elaboradors donessin a conèixer el seu dia a dia i venguessin els productes directament al públic.
Un 80% dels visitants de Benvinguts a Pagès han comprat productes de les explotacions que han visitat amb una despesa mitjana de 25 euros per persona. En paral·lel, l'experiència de visitar les explotacions i productors esdevé una oportunitat per captar nous i futurs compradors i també funciona com a acció de fidelització amb els clients habituals d'aquests productes.
L'organització de Benvinguts a Pagès continua recollint les dades per determinar l'impacte global del projecte que també incorporarà el retorn pel que fa als restaurants, allotjaments i el conjut d'activitats complementàries participants, així com les despeses derivades del projecte durant el cap de setmana. Més enllà d'aquest important retorn, l'experiència ha estat molt ben valorada pels visitants amb una nota mitjana superior al 9,2 en les enquestes fetes un cop finalitzades les visites. El públic ha valorat especialment tenir l'oportunitat de conèixer l'elaboració dels productes des de l'origen, escoltar les explicacions dels pagesos i productors, tastar els productes i poder-los adquirir directament en una experiència única.
Iniciativa que suma
La gran festa del món rural de Catalunya ha ajudat a la desestacionalització i distribueix el turisme arreu del territori en un cercle en què han participat des dels productors (pagesos i pescadors) fins als restauradors, com a prescriptors de la cuina i els productes de proximitat, i els establiments d'allotjament, que han proposat paquets especials per facilitar la pernoctació durant el cap de setmana. Aquest any, a més, s'han incorporat set rutes turístiques per facilitar les visites a les comarques de Lleida i Tarragona. L'organització ja treballa en la propera edició amb l'objectiu d'ampliar l'oferta i posar especial atenció a aquelles comarques i explotacions que aquest any han rebut menys visites.
Projecte transversal
Benvinguts a Pagès ha estat una iniciativa de la Generalitat de Catalunya, a través del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació i de l'Agència Catalana de Turisme, i de la Fundació Alícia, amb la col·laboració dels Consells Comarcals, Consorcis i Oficines de Turisme i nombroses entitats i associacions del sector d'arreu de Catalunya.
EbreActiu.cat
Què és EbreActiu.cat
Contactar
Publicitat
Butlletí electrònic d'EbreActiu
Informació i avís legal
Política de cookies
Selecció d'enllaços: