CAT | ES
Els visitants de les oficines de turisme municipals també registren creixements durant els tres mesos d´estiu
Etiquetes Turisme, Tortosa, Baix Ebre
Publicat el7/9/2017
L’ocupació hotelera a Tortosa creix un 12% aquest estiu
L’ocupació als hotels i cases rurals de Tortosa durant els mesos de juny, juliol i agost passats va créixer un 12% respecte el mateix període de l’any passat, deixant la mitjana de tot l’estiu en un 52,98 per cent. En xifres absolutes, s’han registrat 34.814 pernoctacions durant aquests tres mesos. El mes amb major creixement ha estat el juliol (+15%), malgrat que en números absoluts a l’agost és quan hi ha hagut més habitacions ocupades (13.423). Tortosa compta amb 713 places hoteleres. El regidor de Turisme, Josep F. Monclús, ha informat avui d’aquestes i altres dades corresponents al període assenyalat.
El nombre de visitants als tres punts d’informació turística municipal (antic escorxador, Centre d’Interpretació del Renaixement i Jardins del Príncep) s’ha situat en 13.025 durant els tres mesos, una xifra lleugerament superior a la de l’any passat (12.214). Pel que fa al perfil del visitant, creixen els situats en la franja de 45-54 anys (+6%) i de 55 a 64 (3%), la qual cosa reforça el paper de destinació familiar de Tortosa. Quant a la procedència, els visitants de Barcelona creixen un 11%, així com els del Camp de Tarragona (2%) i comarques de Ponent (4,73%). Els de la resta de l’Estat també creixen, gairebé un 8%, essent el mercat emissor més dinàmic el de València (24%), Madrid (21,9%), Euskadi (7,2%), La Rioja (5,6%) i Aragó (5,2%). Si parlem de turisme forani, el francés continua al capdavant (48,3%), encara que retrocedeix 6 punts, mentre que l’alemany (11,6%) creix un 4%, seguit del britànic (9%), l’holandès (7,3%) i el rus (4,3%), que es recupera sensiblement.
Monclús ha explicat que les estadístiques "validen l’aposta que estem fent des de l’Ajuntament de Tortosa per desestacionalitzar l’oferta, amb creixements en l’ocupació hotelera, una dada molt important que contribueix a la creació de riquesa i ocupació estable, al temps que afavoreix la viabilitat de les empreses del sector". El regidor ha recordat algunes de les iniciatives municipals en el sector turístic, com l’aprofitament del riu Ebre, amb la recuperació del llagut Lo Sirgador i el suport al projecte Via Blava, l’adhesió a segells i marques turístiques com la Destinació de Natura de Muntanya en Família o la Marca Ciutats en Caràcter, també la implantació del festival internacional de Cine Turístic, la potenciació de la recreació històrica dels Miquelets, la millora de la senyalització turística i la il·luminació de Catedral, Palau Episcopal i Castell de la Suda.
EbreActiu.cat
Què és EbreActiu.cat
Contactar
Publicitat
Butlletí electrònic d'EbreActiu
Informació i avís legal
Política de cookies
Selecció d'enllaços: