CAT | ES
Cruesa és la primera empresa que opera des de la Rāpita rutes de xārters nāutics entre les Illes Balears, els ports ebrencs, els ports de Castellķ i les Columbretes
Publicat el8/3/2017
Port de Sant Carles de la Rāpita
Els responsables de les institucions que componen Delta Ebre Port van presentar ahir el primer operador que ha escollit el port de la Rāpita com a port base per operar embarcacions nāutiques de lloguer, fruit del treball de les institucions colˇlaboradores. Així, l’empresa mallorquina Cruesa treballarā l’activitat de xārters per primer cop a la península amb el port de la Rāpita. Inicialment s’operarā amb un catamarā de 13 metres d’eslora (māxim 12 persones), un veler i un iot a motor tots dos de 10 metres d’eslora (māxim sis persones), tot i que l’empresa té capacitat per operar 17 embarcacions de lloguer. Aquesta activitat, que s’iniciarā a partir del juny per al qual ja estan tancades les primeres reserves ha d’impulsar el turisme nāutic i generar activitat econōmica en el municipi i en el territori.
A l’acte d’ahir hi van estat presents l’alcalde de Sant Carles de la Rāpita, Josep Caparrķs; el gerent de Ports de la Generalitat, Joan Pere Gķmez Comes, el director-gerent de la Cambra de Comerį de Tortosa, Francesc Minguell, l’adjunt a la direcciķ del Patronat de Turisme de la Diputaciķ de Tarragona a les Terres de l’Ebre, Albert Folch, la regidora de Turisme de la Rāpita, Rosa Anglčs, i la directora de Cruesa, Cristina Sastre, entre d’altres assistents.
Línia estratčgica
La nova activitat de xārters nāutics s’emmarca entre les línies estratčgiques establertes en l’acord de colˇlaboraciķ institucional que es va signar al novembre de 2016 sota la marca Delta Ebre Port. Es va crear un Pla d’actuacions i un equip de treball per desenvolupar diverses activitats com ara la participaciķ en els principals fōrums nāutics internacionals de París i Düsseldorf, així mateix estā previst participar a les fires de Palma de Mallorca i Barcelona. El gerent de Ports va dir avui és un dia histōric perquč amb aquesta activitat que es posa en marxa entrarā una nova tipologia de turisme per mar, i ha afegit que aixō serā revulsiu econōmic per a la Rāpita com a port base i per al conjunt del litoral ebrenc.
Amb tot, l’arribada dels viatgers de xārter nāutic han de promoure el teixit local, els comerįos, els museus, els restaurants i les activitats d’oci. Així mateix, coordinar amb el territori la promociķ de la destinaciķ, d’acord amb el que demanda del xārter nāutic, proposant noves experičncies als turistes del sector nāutic. Segons l’empresa Cruesa, s’estima que cada passatger d’una embarcaciķ es gasta diāriament una mitjana de 218 euros. Els lloguers es fan per setmanes i abans de la sortida en el port base tenen una despesa mitjana de 700 euros per avituallar el vaixell.
Dues rutes de xārters nāutics
La Rāpita té una bona connexiķ amb les Illes Balears i un dels objectius de la nova activitat és establir noves rutes entre els ports ebrencs i els ports de Castellķ amb l’illa de Mallorca. Així, s’han creat dos itineraris, la ruta nord, que transcorre pels ports de l’Ampolla, l’Ametlla de Mar i Calafat i, la ruta sud, que va des del port de les Cases d’Alcanar, passant per ports de Castellķ, com ara Vinarōs, Benicarlķ, Peņíscola i las Fuentes, fins a les Illes Columbretes.
Els itineraris per les embarcacions recreatives de lloguer s’han dissenyat tenint en compte el posicionament i lideratge internacional de Sant Carles Marina, que s’ha definit com a port base i punt de sortida de les noves rutes de xārters nāutics. El port de la Rāpita disposa de 1.500 amarradors esportius entre la Sant Carles Marina i el Club Nāutic, xifra que el posiciona com a líder en l’activitat nāutica a la Costa Daurada i a les Terres de l’Ebre. L’alcalde de la Rāpita, Josep Caparrķs, va destacar: el potencial del port rapitenc pel seu posicionament estratčgic i es va mostrar convenįut que amb l’esforį de les administracions i la iniciativa privada es podrā consolidar aquesta oferta que ara encetem, captant noves empreses que vulguin seguir les passes que ha encetat Cruesa.
Aposta de les Illes Balears per la Rāpita
Cruesa és una empresa familiar de Mallorca que porta 38 anys al sector dels xārters nāutics. Aquesta és la primera vegada que l’empresa opera en un port base de la península. L’aposta de l’empresa per Sant Carles Marina és perquč és una instalˇlaciķ nāutica de primer nivell, preparada tčcnicament, integrada en l’entorn del delta de l’Ebre, que prioritza la sostenibilitat en les seves instalˇlacions. L’altre punt fort és la distāncia de 105 milles que hi ha entre el port i l’illa de Mallorca. Aquesta proximitat facilita les rutes per a les embarcacions d’esbarjo de lloguer. Tot i que la colˇlaboraciķ entre la Rāpita i l’empresa mallorquina ha cristalˇlitzat ara, els treballs amb aquesta empresa ja es van iniciar el 2015. Cristina Sastre va destacar que: ara el més important no és comenįar sinķ consolidar aquest producte, cal crear conscičncia, treballar l’entorn i preparar-ho tot per atendre un turisme nāutic exigent.
4
EbreActiu.cat
Quč és EbreActiu
Contactar
Publicitat
Butlletí electrōnic d'EbreActiu
Informaciķ i avís legal
Política de cookies
Selecciķ d'enllaįos: