CAT | ES
Es va celebrar aquest passat dilluns, organitzat pel COPATE, ens gestor de la Reserva de la Biosfera. Durant l´acte, es van presentar les actuacions de la marca previstes per aquest exercici i per al 2018
Publicat el1/3/2017
Punta del Fangar, Parc Natural del Delta de l’Ebre
Aquest passat dilluns 27 de febrer, l'ens gestor de la Reserva de la Biosfera, el COPATE, ha donat el tret de sortida al primer fòrum formatiu per a les empreses acreditades amb la marca pròpia de la Reserva, “Terres de l'Ebre, Reserva de la Biosfera”. Aquesta va entrar en vigor al juliol del 2015 i és l'instrument per tal que aquest reconeixement de qualitat territorial fet per la UNESCO es pugui reflectir en la qualitat dels productes i serveis, proporcionant-los un valor afegit, una major visibilitat i una millora en la posició als mercats, tant locals com internacionals. Durant aquest any i mig en funcionament de la marca s'han acreditat 102 empreses, dos terceres parts del sector agroalimentari.
L'objectiu del fòrum és establir un espai permanent de col·laboració público-privada, un espai de trobada entre les empreses acreditades a la marca i l'ens gestor de la Reserva, el COPATE, per tal que les empreses estiguin informades del dia a dia de la Reserva i poder identificar sinèrgies de treball conjuntes, entre empreses i la Reserva i entre les pròpies empreses. També, formar a les empreses en temes concrets i crear una xarxa entre tots els acreditats.
La jornada va començar amb la intervenció del coordinador tècnic de la Reserva de la Biosfera, Josep Aragonés, qui va presentar les nocions bàsiques de la Reserva a les empreses: antecedents, objectius, valors ambientals, socials i econòmics de la Reserva, òrgan de gestió. També les novetats de la situació actual i futurs projectes. Va comptar amb la invitació de la Isabel Coderch, consultora en restauració sostenible, qui va donar una visió de com la gastronomia i la restauració han de ser impulsors d'una economia sostenible. La tècnica responsable de la marca, Noèlia Fabra, va presentar les actuacions de la marca previstes per aquest exercici i per al 2018, entre les quals destaquen: la presentació d'un menú de la Reserva Biosfera d'ús exclusiu per als restaurants acreditats, de productes de temporada i dels productors adherits a la Reserva, l'edició d'un material promocional de la marca amb paper, millores a l'espai web de la Reserva Biosfera i també actuacions en fires locals.
El vicepresident del COPATE de l'àrea de la Reserva de la Biosfera, Alfons Montserrat, va destacar: “ És el primer acte de contingut tècnic però n'hi haurà més, ja que aquests espais són un retorn de l'esforç i l'aposta que feu els acreditats amb la marca. Volem apostar per la qualitat de les empreses adherides i no tant per la quantitat i, sobretot, pretenem crear espais de relació entre emprenedors perquè sigueu vosaltres els que, des de la vostra dinàmica empresarial i interessos particulars, pugueu anar traçant el camí que hem de recórrer junts.”
EbreActiu.cat
Què és EbreActiu.cat
Contactar
Publicitat
Butlletí electrònic d'EbreActiu
Informació i avís legal
Política de cookies
Selecció d'enllaços: