butlletí EbreActiu

CAT | ES


El Priorat engega una campanya de sensibilització alimentària i consum responsable

La campanya no només s’adreça als particulars sinó també als establiments turístics i als petits comerciants que vulguin conèixer els productes típics i propis de la comarca, els quals poden ser un valor afegit que es pot oferir a la clientela

Etiquetes   de la terra, producte proximitat, priorat

Publicat el29/7/2020

El Priorat engega una campanya de sensibilització alimentària i consum responsable | EbreActiu.cat, revista digital d’oci actiu | Terres de l’Ebre ...


Sota l'eslògan «Inverteix Priorat», el Consell Comarcal del Priorat dóna el tret de sortida a una campanya de sensibilització alimentària i consum responsable, participant en les accions del projecte de cooperació catalana Gustum del Consorci Leader de Desenvolupament Rural del Camp. La finalitat del projecte és fomentar el petit comerç local i la compra de productes propis, tant produïts com elaborats a la comarca.

La campanya, que es difondrà a les xarxes socials i mitjançant cartelleria, convida el consumidor a reflexionar, alhora que li ofereix eines per informar-se i trobar tots els comerços de proximitat, establiments d'elaboració i venda de productes típics d'artesania alimentària i famílies pageses i ramaderes del Priorat donades d'alta en la venda de circuit curt de comercialització.

Amb aquesta finalitat també s'ha habilitat un espai al web del Consell Comarcal, on a més a més de descobrir on podem comprar, també es pot consultar quan és el millor moment, a partir d'un calendari de temporització de les principals fruites i verdures que es produeixen al Priorat, juntament amb les festes i actes populars de promoció i venda de productes de proximitat. Tota aquesta informació pot obtenir-se en la següent adreça web: https://www.priorat.cat/inverteix-priorat

La campanya no només s'adreça als particulars sinó també als establiments turístics i als petits comerciants que vulguin conèixer els productes típics i propis de la comarca, els quals poden ser un valor afegit que es pot oferir a la clientela. La campanya ha estat realitzada per l'estudi de disseny gràfic “Mapiba” i tècnics del Consell Comarcal del Priorat.

La campanya parteix del fet que el consum prioritza, avui dia, la immediatesa i la comoditat i, sovint, allò que aparentment sembla abaratiment de l'economia domèstica menysté el seu sobrecost ambiental i social. Aquest fet deixa en la societat una empremta cada cop més difícil d'esborrar, cosa que provoca que ens fem més dependents i, per tant, menys sobirans i alhora més vulnerables davant possibles impactes socioeconòmics i ambientals sobrevinguts.

El Priorat és una comarca rural i el seu paisatge, un mosaic agroforestal. La seva essència és l'economia pagesa i la xarxa de petits emprenedors que omplen de vida els pobles; persones veïnes i amigues que treballen la terra o gestionen petits comerços i establiments, i persones que amb les seves mans i esforç els agradaria ajudar-nos a omplir el rebost de casa.

Així, doncs, en paraules del president del Consell Comarcal, Xavier Gràcia, “val la pena fer una petita aturada i reflexionar sobre la gestió de les nostres cases i els nostres actes de consum individual: podem fer alguna cosa diferent amb responsabilitat vers el nostre entorn social i el paisatge? Podem ajudar a capgirar la tendència del despoblament i l'abandonament de l'activitat agrària al Priorat?

En aquest sentit, la campanya parteix de la premissa que la suma de petits canvis en els nostres hàbits de consum ha de permetre donar un nou impuls al teixit socioeconòmic local, contribuir a reactivar l'activitat agrària i dinamitzar la gestió activa de l'entorn dels municipis.


Per: Redacció

comparteix-ho