CAT | ES
Les I Jornades de la tonyina roja Balfegó coincideixen amb l’inici de temporada del TunaTour, una activitat en la que es pot nadar amb centenars d’exemplars de tonyines roges
Etiquetes productes km0, tonyina roja, ametlla mar
Publicat el25/4/2019
Després de visitar diferents regions i comunitats autònomes, del 26 d'abril al 5 de maig arriba a la província de Tarragona la primera edició de les Jornades de la Tonyina Roja Balfegó. Un total de 89 restaurants de 32 poblacions diferents oferiran plats i menús exclusius basats amb la que és considerada, per l'alta gastronomia, ‘la millor tonyina roja del món'.
Entre les poblacions participants hi trobem Alcanar, Altafulla, Amposta, Benifallet, Calafell, Cambrils, Les Cases d'Alcanar, Castellvell del Camp, Cornudella de Montsant, Deltebre, Falset, Fontscaldes, Gandesa, Gratallops, L'Ametlla de Mar, L'Ampolla, Masriudoms, Miami-Platja, Poble Nou del Delta, Reus, Roda de Berà, Salou, Sant Carles de la Ràpita, San Salvador, Santa Bàrbara, Tortosa, Ulldecona, Valls, Vila-Seca i Vinaròs.
Amb aquestes jornades l'empresa, amb seu a L'Ametlla de Mar, proposa un recorregut per tota la província amb l'objectiu que el major número de persones pugui degustar diferents receptes de tonyina roja Balfegó, comprovant la seva versatilitat gastronòmica, ja sigui crua, marinada, filetejada, al forn o com a ingredient principal en arrossos i guisats.
Gràcies als codis de traçabilitat que es facilitaran a cada plat o tapa, els comensals podran conèixer l'origen, la data i la zona de captura, el pes, la longitud o el nivell de greix, a més dels certificats sanitaris i de qualitat de la tonyina que estiguin degustant. El sistema de traçabilitat impulsat per Balfegó, pioner al món, juntament amb el compromís de l'empresa amb la sostenibilitat, li han valgut per ser distingit com un dels projectes més innovadors per l'Observatori d'Innovació de Gran Consum a Espanya 2019, realitzat per l'Institut Cerdà. Aquest reconeixement se suma a les desenes de premis rebuts al voltant de la sostenibilitat, la traçabilitat i l'excel·lència gastronòmica, atributs corporatius de l'empresa.
Tuna Tour
A més, aquestes jornades coincideixen amb l'inici de temporada del TunaTour, una activitat en la que els visitants, a través d'una excursió en catamarà, poden nadar entre centenars de tonyines roges a les instal·lacions aqüícoles de l'empresa, situades a 2 milles i mitja de la costa de L'Ametlla de Mar. Amb aquesta, ja seran vuit les temporades que l'empresa ofereix aquesta iniciativa de turisme ecològic, sostenible i familiar, que pretén ser alhora un centre de comunicació per difondre la cultura de l'espècie i els valors de Balfegó entorn a ella.
El nexe d'unió de la primera edició de les Jornades de la Tonyina Roja Balfegó a Tarragona i Província i l'inici d'una nova temporada del TunaTour serà un concurs fotogràfic dels plats i menús que els consumidors degustin durant aquestes jornades. Aquestes fotografies s'han de penjar a les xarxes socials (Facebook i Instagram) amb l'etiqueta #JornadasBalfegó i l'usuari @_balfego.
Amb aquestes jornades, que se celebren en 12 comunitats autònomes al llarg del 2019, l'empresa calera pretén conscienciar als consumidors i restauradors sobre la necessitat de realitzar un consum responsable de la tonyina roja, així com de la necessitat d'optimitzar la transparència en la cadena comercial.
EbreActiu.cat
Què és EbreActiu.cat
Contactar
Publicitat
Butlletí electrònic d'EbreActiu
Informació i avís legal
Política de cookies
Selecció d'enllaços: