butlletí EbreActiu

CAT | ES


Protocols exigents per recuperar la confiança dels turistes

La Generalitat està treballant en l’elaboració de diferents protocols per garantir que els establiments turístics són segurs en la prevenció de la COVID-19

Etiquetes   turisme, covid19, catalunya

Publicat el8/5/2020

Protocols exigents per recuperar la confiança dels turistes | EbreActiu.cat, revista digital d’oci actiu | Terres de l’Ebre ... Passeig marítim a l’Ametlla de Mar


La Generalitat de Catalunya, a través del Departament d'Empresa i Coneixement, ha traslladat a la Secretaria d'Estat de Turisme la necessitat de comptar amb protocols per garantir que els establiments turístics són segurs en la prevenció de la COVID-19 i que des de Catalunya ja s'hi està treballant.

En una reunió de la Secretaria d'Estat de Turisme amb les comunitats autònomes celebrada el passat 23 d'abril, la Direcció General de Turisme va explicar el projecte de protocols que s'està desenvolupant a Catalunya i va acordar que la tasca que es realitzi servirà per nodrir d'informació el sistema que es concreti des de l'ICTE (Instituto para la Calidad Turística Española).


Protocols exigents per recuperar la confiança dels turistes

La titular del departament d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, també ha explicat que des de la conselleria que encapçala, s'està treballant en l'elaboració de diferents protocols que hauran de seguir tots els establiments turístics i restaurants per tal de garantir als usuaris que aquests apliquen exigents mesures de salut e higiene i que, per tant, les seves instal·lacions són segures en la prevenció de la COVID-19.

L'objectiu que es persegueix és generar confiança i tranquil·litat envers els turistes per tal de poder reactivar el sector un cop es pugui reprendre l'activitat. Segons la consellera, “el turista post COVID-19 voldrà seguretat en higiene i salut i, per tant, hem de buscar un mecanisme que ens permeti certificar que som una destinació segura”.

En concret, s'està treballant en l'elaboració de sis protocols, quatre per establiments turístics (hotels, càmpings, establiments de turisme rural i apartaments turístics), un per establiments comercials (restaurants) i un sisè que engloba altres activitats de l'àmbit turístic. Les conclusions d'aquests grups de treball s’han anat traslladant a l'ICTE perquè conformin part del projecte de recomanacions que està desenvolupant.

L'empresa alemanya de certificació TÜV SÜD està coordinant els treballs, juntament amb la direcció general de Turisme i PIMEC. TÜV SÜD, de reconegut prestigi internacional, ja té experiència en aquesta matèria perquè ha elaborat, juntament amb el govern de Singapur, els protocols de neteja dels establiments turístics d'aquest país i actualment està realitzant auditories per comprovar-ne el seu grau de compliment.


Treball conjunt amb el sector

En les reunions constants de seguiment que mantenen els responsables del departament d'Empresa i Coneixement amb els sector turístic aquest certificat ha esdevingut un punt de treball. És una demanda lògica del sector que ha recollit el Govern conscient de la seva necessitat.

En aquest sentit, s'han creat diferents grups de treball, amb representants de cadascun dels sectors implicats, per treballar conjuntament aquests protocols. Ja han començat les reunions amb els grups de treball d'hotels i càmpings que han definit els continguts.

Des de l'inici de la pandèmia, l'activitat turística està aturada i les perspectives a mig i llarg termini encara són incertes. Per aquest motiu, des del Departament d'Empresa i Coneixement s'està treballant en totes aquelles iniciatives que permetin garantir la continuïtat d'aquest sector clau en l'economia catalana, ja que representa el 12% del PIB i el 14% de l'ocupació.


Per: Redacció

Fotos: EbreActiu

comparteix-ho