CAT | ES
El COPATE comptarà amb 700.000 euros dels Next Generation per promocionar la marca i atreure productors acreditats
Etiquetes turisme, ebre, reserva bioesfera, terres ebre
Publicat el22/11/2022
El riu Ebre entre Benifallet i Tivenys. Foto: EbreActiu
El COPATE, òrgan gestor de la Reserva de la Biosfera Terres de l'Ebre, aprovarà el nou reglament, el nou logotip i el manual d'identitat corporativa amb què es rellança la marca Ebre Biosfera. Es durà a aprovació en la junta general del desembre i permetrà iniciar una "intensa" promoció de la marca en el primer trimestre del 2023. El COPATE comptarà amb 700.000 euros per a projectes de promoció que es podran allargar fins a final de l'any que ve –es permet prorrogar el termini inicial que acabava el setembre del 2023-. Amb la simplificació del reglament per atreure productors acreditats es vol doblar el nombre d'empreses acreditades. S'amplien els sectors que ho podran fer i s'hi inclouen també esdeveniments.
La reunió de la comissió executiva de la Reserva de la Biosfera Terres de l'Ebre d'aquest dimarts ha ultimat els canvis en el reglament, el logotip o el manual d'identitat corporativa de la marca, que el COPATE (Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l'Ebre) aprovarà definitivament en unes setmanes. D'aquesta manera, al gener, també amb la nova pàgina web en marxa, ja seran "plenament executius" i es podrà iniciar la promoció.
El president del Consorci, Xavier Faura, ha indicat que l'any que ve ja es disposarà dels 700.000 euros dels Next Generation per "donar-li una promoció adequada a la marca", de manera que en el primer trimestre del 2023 es preveu fer "un intensiu de promoció sobre què ha de ser" la nova Reserva de la Biosfera Terres de l'Ebre.
Aquests recursos formen part de l'1,8 MEUR que Acció Climàtica ha atorgat per al finançament d'actuacions a les reserves de la biosfera a Catalunya –juntament amb 700.000 euros per a la del Montseny- en el marc del pla de recuperació, transformació i resiliència, finançat pels fons europeus. Faura també ha celebrat que els projectes que es finançaran amb aquests diners es podran desenvolupar fins a final del 2023 perquè els han permès prorrogar el termini que acabava al setembre de l'any que ve.
Novetats a punt
El nou logotip és "una evolució" de l'anterior, amb els mateixos colors –blaus verds i blancs- destacant el concepte de Biosfera. L'encàrrec del redisseny i el pla de promoció es va fer a l'empresa Undatia amb fons d'Acció Climàtica a finals de l'any passat.
Un altre dels canvis destacats d'aquell rellançament és que inclourà la figura dels Amics de la Reserva o el nou reglament, que "s'ha simplificat" amb l'objectiu de facilitar l'acreditació dels productors que es volen adherir a la marca, acceptant a més nous sectors i també esdeveniments socioculturals. La marca es vol fer visible sobretot en el sector agroalimentari, però vol atreure els establiments turístics, gastronòmics, culturals i patrimonials, així com l'artesania.
Si els tècnics del COPATE emeten informes favorables a l'adhesió i acrediten el compliment de tots els criteris, aquesta serà automàtica i no caldrà passar per la Comissió Avaluadora –que reuneix cada trimestre, aproximadament-. Per tant, tem termini d'adhesió es pot reduir a uns quants dies i poques setmanes. Els casos més complexos o dubtosos continuaran passant per la Comissió. Albert Salvadó, delegat del Govern a les Terres de l'Ebre, ha recordat que el propòsit és aconseguir entre 400 i 500 empreses acreditades a la marca l'any que ve –actualment n'hi ha 180-. "Cal fer-ne ressò i que tothom respiri Reserva de la Biosfera", ha afegit Faura.
Per: ACN
Foto: EbreActiu
EbreActiu.cat
Què és EbreActiu.cat
Contactar
Publicitat
Butlletí electrònic d'EbreActiu
Informació i avís legal
Política de cookies
Selecció d'enllaços: