CAT | ES
El primer tram de la via pertany a l’Aldea i el traçat de la nova via unirà les poblacions de l’Aldea, Els Lligallos, Camarles i l’Ampolla
Etiquetes turisme, entorn, via verda, via verda delta ebrecamarles, l´aldea, lampolla, baix ebre, cicloturisme
Publicat el11/7/2022
Els alcaldes dels tres municipis davant d’un dels plafons de la nova Via Verda del Delta de l’Ebre
Aquest matí de dilluns s'ha inaugurat oficialment el primer tram de la Via Verda del Delta, que pertany al municipi de l'Aldea amb una longitud de 1.800m i que transcórre per l'antic traçat del ferrocarril entre València i Barcelona, en desús des de 1997.
La nova Via Verda del Delta de l'Ebre tindrà una llargada d'11.400 metres i unirà les poblacions de l'Aldea, els Lligallos, Camarles i l'Ampolla. L'acte d'inauguració ha comptat amb la presència dels alcaldes d'aquests municipis: l'alcalde de l'Aldea, Xavier Royo, l'alcalde de Camarles, Ramon Brull i l'alcalde de l'Ampolla, Francesc Arasa.
“Estem molt contents per la posada en marxa de la primera fase de la Via Verda, esperant que un cop els altres municipis hagin posat en servei els seus trams, representarà una gran actiu turístic per a la comarca del Baix Ebre, ja que permetrà unir el municipi de L'Aldea amb la costa a l'arribada a l'Ampolla, passant pels Lligallos i Camarles”, ha explicat l'alcalde de l'Aldea. Royo també ha reclamat al Consell Comarcal del Baix Ebre i a la Diputació de Tarragona que facin tots els esforços que calguin en unir les vies del Carrilet i la del Delta de l'Ebre, una interconnexió que pot potenciar d'una manera molt potent l'activitat turística.El segon tram de la via serà entre els Lligallos i Camarles amb una longitud de 6.000 metres. L'alcalde de Camarles, Ramon Brull, ha explicat que les negociacions amb ADIF del seu tram és més complex per l'estació del tren. “És un tram que la via ens passarà justament per davant, i seria bo que poguéssim compartir una sèrie de terrenys que pertanyen a ADIF, estem buscant aquest conveni que pugui entrar tant la via verda com l'estació de tren, per poder turísticament destinar uns espais que són molt bonics per poder arranjar i rehabilitar per visitar-los. Estem a la faena, turísticament no tenim un gran potencial, però a poc a poc estem treballant amb centres d'interpretació de l'arròs, la via verda..., per poder donar sortida turística, i més tenint una població al costat tant turística com és l'Ampolla, que des de Camarles hem de saber aprofitar”, explicava Brull.
El tercer tram de la Via verda del Delta de l'Ebre passarà íntegrament pel municipi de l'Ampolla amb una longitud de la via de de 3.600 metres. Segons l'alcalde de l'Ampolla, Francesc Arasa, “promocionar una sola població avui en dia no té sentit, i més aquí a les Terres de l'Ebre. Molt encertada la idea de poder compartir aquesta via verda amb els 3 municipis i poder atraure turistes tant d'un sentit com de l'altre. Natros tenim una part del tram més o menys enllestit i partir d'ara ens posarem a treballar per la part que correspon a l'Ampolla, per poder connectar amb les obres de Camarles i en marxa el seu traçat . Hem de treballar conjuntament i optimitzar els recursos que tenim per poder unir aquestes 3 poblacions turísticament”, ha declarat Arasa durant la seva intervenció.
El km 0 del tram 1 de la Via Verda del Delta comença a l'aparcament de la plaça 1 d'octubre al costat de l'Ajuntament de l'Aldea, continuant pel nou passeig de l'antiga via del tren, el monument format per un antic vagó de ferrocarril, en homenatge als treballadors i treballadores de l'antiga estació del tren, l'oficina de turisme de l'Aldea, l'edifici de l'antiga estació del ferrocarril i l'àrea d'autocaravanes, tot vorejant el nucli urbà amb una gran oferta de restauració i comerç, i finalitza al Barranc del Mas Roig.
Per: Redacció
Foto: Cedida
EbreActiu.cat
Què és EbreActiu.cat
Contactar
Publicitat
Butlletí electrònic d'EbreActiu
Informació i avís legal
Política de cookies
Selecció d'enllaços: