Horta de Sant Joan, un paradís a la Terra Alta

CAT | ES


La Terra Alta reuneix dues-centes experiències turístiques en un catàleg físic i digital "viu", que continuarà creixent

La comarca vol atreure els operadors turístics, tenir visibilitat a fires i desestacionalitzar l’arribada de visitants

Etiquetes   turisme, terra alta, enoturisme, cicloturisme, oleoturisme

Publicat el18/1/2022

La Terra Alta reuneix dues-centes experiències turístiques en un catàleg físic i digital "viu", que continuarà creixent | EbreActiu.cat, revista digital d’oci actiu | Terres de l’Ebre ... El catàleg físic incorpora codis QR enllaçats amb el catàleg digital


La Terra Alta ha reunit en un catàleg físic i digital tota l’oferta d’experiències turístiques que es pot trobar a la comarca, tant del sector públic com del privat. D’entrada s’inclouen 200 propostes d’oleoturisme, enoturisme, cicloturisme, turisme actiu, cultural i patrimonial i de memòria històrica, així com estades i experiències molt singulars. Com ha destacat la presidenta del Consell Comarcal, Neus Sanromà, calia acabar amb la dispersió de l’oferta i oferir-la de manera "transversal" per fer turisme a la Terra Alta "de forma fàcil" i durant tot l’any. El catàleg és una eina essencial per promocionar la comarca a fires i certàmens amb qualitat i de forma ordenada i clara, com aquests pròxims dies a Fitur.

El nou catàleg d’experiències turístiques de la Terra Alta recull 200 activitats de lleure agrupades en els diferents blocs temàtics. El catàleg físic incorpora codis QR enllaçats amb el catàleg digital disponible a la pàgina web del Consell Comarcal on també es pot trobar tota l’oferta d’allotjaments. Totes les propostes, fins ara, es presentaven de manera dispersa per les diferents webs i xarxes socials dels agents turístics comarcals i reunir-les ofereix una carta de presentació que ha de servir per potenciar l’oferta, les visites i la promoció.

És també un instrument "viu", creat en formats de fitxes perquè sigui fàcil ampliar-lo. La primera versió s’estrenarà aquests dies a Fitur, a Madrid, juntament amb un recull de totes les propostes privades perquè les agències de viatges i els turoperadors en puguin dissenyar paquets turístics. També es farà una edició impresa amb una carpeta amb fitxes per als allotjaments turístics. L’edició en paper limitada que s’ha publicat del catàleg es repartirà pels establiments i negocis turístics i si s’amplia l’oferta, es tornarà a imprimir actualitzat. "Esperem que vagin creixent i que les noves propostes tinguin la qualitat de les que inclou aquest recull", ha dit la presidenta de la Terra Alta.

El Consell Comarcal ha intensificat l’estratègia de dinamització turística l’últim any, amb un pla de divulgació i promoció molt potent de la destinació, però amb el catàleg es vol disposar d’un element bàsic per millorar-la i treballar per la desestacionalització de la demanda. "A l’estiu acollim molts turistes, amb el parc natural dels Ports i els entorns paisatgístics que els atreuen, així i tot, ara és bon moment per fer oleoturisme, o quan surt el vi nou és un bon moment per gaudir de l’oferta enoturística i ho hem d’aprofitar i actuar per desestacionalitzar el turisme", ha apuntat Sanromà.

El delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Albert Salvadó, ha participat en la presentació del catàleg aquest dimarts a l’Església del Poble Vell de Corbera d’Ebre, i ha destacat que reuneixi l’oferta única i privada i es potenciï aquesta col·laboració perquè sigui "més potent i coherent". "És una iniciativa que suma i ajuda a generar més activitat", ha dit Salvadó.

El delegat ha defensat que les Terres de l’Ebre i la Terra Alta poden competir amb altres destinacions pels seus actius naturals i de sostenibilitat, l’agroalimentació, el patrimoni i la memòria històrica, entre d’altres. "És una destinació turística basada en el que és autèntic i s’aixopluga en un segell que ho lliga tot, i conforma les Terres de l’Ebre en una gran destinació turística, que és la marca Reserva de la Biosfera", ha recordat. Per a Salvadó, el desplegament d’aquesta marca, "anirà a remolc" del que ja ha fet la Terra Alta, per donar-li "potència" i que sumi "valor afegit" al sector turístic i agroalimentari, que al territori "van íntimament lligats".


Per: ACN

Foto: Cedida

comparteix-ho